OM OSS

Vilma Berglund
Jag är en tjej på 12 år.Jag har ridit i snart 4 år.Jag är skötare åt en häst vars namn är William tilltalsnamn Wille ras knabstrupkorsning musblacktigrerad ålder 13 år och är ca 1.52 cm i mkh, hoppar runt 1.10-1.20 cm. Hans temprament kan vara pigg men är jättesnäll men när han lägger till sin busiga sida står vi mest still och har rodeo mitten av ridhuset ;). Jag är ca 1.68 cm och bor i Sollefteå.


William
Fanny Jönsson
Mitt namn är Fanny Jönsson och bor såklart också i Sollefteå :) Jag har tjatat om en häst sen ungefär 5 år tillbaka, och nu äntligen kanske jag kommer få en häst i slutet av detta år! Som Vilma inte nämnde så går vi båda på en ridskola, där vi har varsin häst som vi sköter om varannan helg. Då blir Laila och William (Laila rider jag och William rider Vilma) som våra egna hästar över en helg. Men iallafall så är jag 14 år och fyller år sent på året, 15 December. Jag har ridit i snart 9 år och har nyss bytt ridskola till Holafors från Sollefteå. Jag tycker att jag själv är rätt så sammarbetsvillig och snäll, men samtidigt envis. hahah. Hästen jag rider är en Fjording som heter Laila, men kallar henne Lippan.Hon är ca 1.38 cm mkh hon är 13 år och är ljusbrunblack med stjärn. Hon kan snubbla då och då av okänt skäl.


Laila

Kommentarer
Postat av: Amanda, Lailas förra skötare ;)

Var skötare på Laila länge innan jag flyttade till Östersund för gymnasieskolgången. Laila snubblar mest för att hon är obalanserad och har dåliga muskler, brukar bli bättre när man lär känna henne och vet hur man kan rida för att förhindra det :) Saknar lill Lailus Tjockus så mycket så det gör ont! Hoppas du trivs med henne!

2012-03-11 @ 01:28:00
URL: http://amandaivarsdotter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback